Ured koordinatora za reformu javne uprave u BiH utemeljen je Odlukom Vijeća ministara BiH u listopadu 2004. godine, slijedom preporuke Studije izvodljivosti za BiH. Formiranje Ureda je bio odgovor na potrebe građana za efikasnijom i odgovornijom javnom upravom na svim razinama vlasti, sposobice za preuzimanje obveza u procesu eurointegracija BiH.
Osnovna uloga Ureda je da koordinira reformske aktivnosti između Vijeća ministara, entitetskih i Vlade Brčko distrikta, blisko surađujući sa Delegacijom Europske komisije u BiH.
Ured je sačinio, a vlade na svim razinama 2006. godine usvojile državnu Strategiju reforme javne uprave i Akcijski plan 1 sa mjerama za njenu provedbu, potvrđujući time opredijeljenost za uspjeh reforme. Temeljem navedenih strateških dokumenata, Ured koordinira, usmjerava i prati reformu javne uprave, kako bi njena unaprijeđena organizaciona struktura uz primjenu najbolje europske prakse bila sposobna da provede cjelokupan proces eurointegracija BiH i postane dijelom Europskog administrativnog prostora.
Vizija Ureda je unapređenje usluga vlasti posredstvom reformirane javne uprave, a misija iniciranje, koordinacija i promocija reforme na svim razinama u cilju zaštite interesa građana BiH. Jedan od zadataka Ureda je i upravljanje Fondom za reformu javne uprave.
Rad Ureda koordinatora za reformu javne uprave je transparentan i podrazumijeva redovito izvještavanje nadležnih, suradnju sa civilnim društvom i medijima, kao i javno promoviranje reforme javne uprave i ostvarenog napretka.
Organizaciona struktura Ureda definirana je Pravilnikom o unutarnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Uredu koordinatora za reformu javne uprave u BiH.
Radom Ureda rukovodi koordinator i zamjenik koordinatora.